İçeriğe geç

Aldığımız Ürün Kusurlu Çıktığında Satıcıya Fiş Ya Da Fatura Ile Başvurma Süremiz Kaç Gündür

Aldığımız ürün kusurlu çıktığında satıcıya fiş ya da fatura ile başvurma süresi kaç gündür?

Arızalı ürün internet üzerinden veya e-ticaret siteleri üzerinden satın alınmışsa, ürün herhangi bir gerekçe gösterilmeden iade edilebilir. Bu durumda cayma hakkı kullanılır. Cayma hakkının kullanılması için süre 14 gündür. İlgili süre, malın teslimi ile başlar.

Aldığımız ürün hatalı çıktığında kaç gün içinde iade edebilirim?

1. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği uyarınca, Alıcı, satın aldığı ürünü teslim tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içinde hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin cayma hakkını kullanarak iade edebilir.

Aldığımız bir ürün bozuk çıktığında ne yapmalıyız?

Evet, satın alınan malın ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iadesini, ayıpsız bir ürünle değiştirilmesini, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir.

Bir ürün bozuk çıkarsa nereye başvurulur?

(Tüketicinin Korunması Hakkında Kanundan doğan uyuşmazlıkların çözüm yerleri, tüketicinin mal veya hizmeti satın aldığı veya ikametgahının bulunduğu yerdeki tüketici hakem heyetleri ve tüketici mahkemeleridir.)

Ayıplı kusurlu mal satın aldığımızda neler yapmalıyız?

Tüketici haklarını kullanmadan önce, satın aldığı ürünün ayıplı olduğunu 30 gün içinde satıcıya bildirmelidir. Bu eyleme hukuken “ayıp bildirimi” denir. Ayıp bildirimi resmi olmadığı için, ayıp bildirimi telefonla veya şahsen yapılabilir.

Sipariş iptalinde para iadesi kaç günde yapılıyor?

Ürün, öngörülemeyen sebeplerden dolayı zamanında teslim edilemezse: Alıcı, ödemeyi kredi kartı ile yapmış ise ve sonra iptal ederse, bu iptalden itibaren 14 gün içinde ürün bedeli bankaya iade edilir, ancak bankanın alıcının hesabına 2-3 hafta içerisinde aktarması mümkündür.

Ayıplı ürün için tüketicinin bildirim süresi kaç gündür?

Hukuki ayıplar halinde tüketici bu ayıpları otuz gün içinde bildirmek zorundadır. Gizli ayıplar konusunda ise kanunda açık bir düzenleme bulunmadığından aynı kanunun 30. maddesi (B.K. 198) ve T.B.K. 223/2’ye göre genel hükümler uygulanmıştır. Maddeye göre bu ayıpların derhal bildirilmesi zorunludur.

Yasal iade süresi kaç gündür?

Tüketici, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve ceza ödemeden mesafeli sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. “Mal” satın alınacaksa, süre malın teslimi ile başlar; “hizmet” satın alınacaksa, hizmet sözleşmesinin kurulması ile başlar.

Kusurlu mal iadesi nasıl olur?

Arızalı ürünü nasıl iade edebilirim? Satın alınan ürünün arızalı çıkması halinde tüketici, isterse satın alma işlemini gerçekleştirdiği firmaya başvurarak ürünü iade edebilir. Bu iade firma tarafından kabul edilmezse tüketici uyuşmazlık çözüm kurumuna başvurabilir.

Aldığımız bir ürünün hatalı çıkması durumunda ilk önce ne yapmalıyız?

Başka bir deyişle, satın alınan ürünün ayıplı olduğu anlaşılırsa, ürünün tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren iki yıl içinde Tüketici Uyuşmazlıkları Heyeti’ne başvurulması gerekir.

Tüketici mahkemesi masraflarını kim öder?

Tüketiciler, Ücretler Kanunu uyarınca yasal ücretlerden muaf tutulsalar da, masrafların önceden ödenmesi ve delillerin önceden ödenmesi gibi yasal masraflar yine de tüketici tarafından karşılanmalıdır.

Kusurlu ürün nereye şikayet edilir?

6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre tüketici işlemlerinden ve tüketiciye yönelik uygulamalardan doğabilecek uyuşmazlıkların çözüm yerleri; tüketicinin mal veya hizmeti satın aldığı veya ikametgahının bulunduğu yerdeki tüketici hakem heyetleri ve tüketici mahkemeleridir.

Bozuk çıkan ürün nereye şikayet edilir?

Alo 174 Gıda Hattı Türkiye’nin her yerinden 174’ü arayarak gıda ile ilgili her türlü ihbar ve şikayetinizi çağrı merkezine bildirebilirsiniz.

Fiş fatura garanti belgesi ne işe yarar?

Garanti belgesi, belirtilen kullanım süresi içerisinde arızalanması durumunda tüketicinin haklarını korumak için yapılan bir taahhüt olarak değerlendirilebilir. Ancak tüketici belgeyi takip ederek iade, değişim ve onarım hakkını kullanabilir.

Satıcı para iadesi yapmak zorunda mı?

Mağazadan satın alınan ürünler için cayma hakkı. 6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’da, mağaza veya işyerinde görülerek satın alınan ürünler için cayma hakkı tanınmamıştır. Bu kanuna göre, mağazalar böyle bir geri ödeme almak zorunda değildir.

Ayıplı ürün için tüketicinin bildirim süresi kaç gündür?

Hukuki ayıplar halinde tüketici bu ayıpları otuz gün içinde bildirmek zorundadır. Gizli ayıplar konusunda ise kanunda açık bir düzenleme bulunmadığından aynı kanunun 30. maddesi (B.K. 198) ve T.B.K. 223/2’ye göre genel hükümler uygulanmıştır. Maddeye göre bu ayıpların derhal bildirilmesi zorunludur.

Ayıplı mal zamanaşımı süresi ne kadardır?

Diğer kanunlarda veya sözleşmede daha uzun bir süre öngörülmediği takdirde, maldaki ayıplardan doğan sorumluluk için zamanaşımı süresi, ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa dahi, malın tüketiciye tesliminden itibaren iki yıldır.

Kusurlu ürün fişsiz iade olur mu?

Satın alma fişi/fatura olmasa bile tüketicinin iade hakkı vardır. Bu fişe eklenen mal için fatura veya benzeri belgenin iadesini talep edebilir; 3065 sayılı KDV Kanunu’nun 54 sayılı KDV tarhiyatı yürürlükten kaldırılmıştır.

Yasal iade süresi kaç gündür?

Tüketici, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve ceza ödemeden mesafeli sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. “Mal” satın alınacaksa, süre malın teslimi ile başlar; “hizmet” satın alınacaksa, hizmet sözleşmesinin kurulması ile başlar.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Gaziantep Yabancı Escort